PRÁVĚ PROBÍHAJÍCÍ AKCE:  💰 B+W VÝPRODEJ 💰 VÝPRODEJ 💰

Společnost Manfrotto se sídlem v severoitalské Cassole navrhuje, vyrábí a prodává širokou škálu podpůrného vybavení pro fotoaparáty a osvětlení pro profesionální fotografický, filmový, divadelní, zábavní a video trh. Produktová řada zahrnuje rozsáhlý sortiment stativů a hlav pro fotoaparáty, osvětlovacích stojanů a příslušenství.

Produkty Manfrotto prodávají vlastní distribuční společnosti Manfrotto Distribution v Číně, Francii, Německu, Hongkongu, Itálii, Japonsku, Velké Británii, Spojených státech a Nizozemsku a dále nezávislí distributoři ve více než 65 zemích světa! Bezkonkurenční síla mezinárodní distribuční sítě a týmové úsilí mezi společností a distributory je klíčovým prvkem úspěchu těchto řad. Distribuční společnosti vlastněné skupinou poskytují přímý přístup k trhu, trendům a požadavkům, což je zásadní pro udržení společnosti v čele vývoje a inovací.

Stalo se tradicí společnosti Manfrotto neustále investovat do nejnovějších technologií spolu s neustálým vyhodnocováním sortimentu, výrobních potřeb a spotřebitelských trendů. Tato politika udržuje nejvyšší standard kvality ve všech fázích a stanovuje standardy, které ostatní následují.

Výrobky Manfrotto jsou vyráběny jednotkami Manfrotto Supports a Manfrotto Bags.
Manfrotto supports

Historie

Začátek

Na konci 60. let pracoval Lino Manfrotto jako fotoreportér ve městě Bassano del Grappa pro deníky Il Gazzettino a Il Giornale di Vicenza. Zabýval se také průmyslovou a reklamní fotografií. Vybavení fotografického ateliéru bylo těžkopádné, těžké a neusnadňovalo práci profesionálů. Trh nabízel širokou škálu studiových blesků a křemenných osvětlovačů, ale zcela opomíjel základní příslušenství, jako jsou stojany, ramena a svorky.

Tak Lino Manfrotto s pomocí spolupracovníka vyrobil své první výrobky, včetně lehkého a robustního stojanu na lampy, který byl konečně dostatečně vysoký. Několik let vyráběl jen několik kusů, aby uspokojil potřeby svých přátel fotografů. Později se rozhodl prezentovat je na mezinárodní úrovni a získal první významnou zakázku od švýcarského distributora.

Z garáže se stala výrobní dílna. Právě tam se vyráběla první ramena Manfrotto, teleskopické tyče a další stojany. Brzy zjistil, že výrobní kapacita nestačí na všechny objednávky zákazníků.
1976: Lino Mafrotto a Gilberto Battocchio

Sedmdesátá léta

1976: Lino Manfrotto (vpravo) a partner Gilberto BattocchioV roce 1972 se Lino Manfrotto seznámil s Gilbertem Battocchiem, technikem pracujícím pro strojírenskou firmu v Bassanu. Obchodní a produktová duše se setkala se svým technickým protějškem. Byl to veledůležitý okamžik. Battocchiův příchod proměnil Linův výrobek v trojrozměrné řešení. Ti dva vytvořili skvělý tým a během několika málo let vytvořili přední podnik na světové úrovni.

V roce 1974 byl na trh uveden první stativ Manfrotto. Inovativní, lehké a všestranné stativy a stojany Manfrotto dosáhly úspěchu na mnoha trzích. Výrobky jako Superboom, Autopole a Superclamp® se staly důležitou součástí každého fotografického studia po celém světě. A konkurence? Následovala a kopírovala, ale nebyla schopna se vyrovnat inovacím, kvalitě, výkonu a službám společnosti Manfrotto.

Osmdesátá léta

Koncern se rozrůstal a v roce 1986 měl Manfrotto již 6 výrobních závodů v Bassanu, poté expandoval do Feltre a během dvou let založil dalších 5 závodů.

V letech 1987/88 byla založena a zahájena výroba značky Avenger, která reagovala na potřeby fotografického a filmového trhu. Kvalita výrobků se stala charakteristickým znakem této řady, která odolávala extrémnímu použití, drsným atmosférickým podmínkám s vysokou nosností.

Inovativní a kvalitní výrobky s celosvětově známou značkou a rozsáhlou distribuční sítí zahrnující 140 zemí se špičkovým personálem přitahovaly zájem mezinárodních investorů. V roce 1989 byl celý akciový podíl společnosti Lino Manfrotto prodán britské společnosti Vitec Group plc, nadnárodní společnosti kótované na londýnské burze. V té době působila v oblasti vysílání s americkými, německými, anglickými a francouzskými dceřinými společnostmi.

Devadesátá léta

V roce 1992 došlo ke koupi francouzské společnosti Gitzo, předního výrobce stativů a hlav pro špičkovou amatérskou i profesionální fotografii.

V roce 1993 byla zakoupena americká společnost Bogen, specializující se na distribuci fotografického materiálu v USA.*
Historie Manfrotto

2000-2010

V roce 2004 byla v Německu založena distribuční společnost Bogen Imaging GmbH.

V roce 2005 byla koupena společnost Kata, izraelská společnost s vedoucím postavením v oblasti brašen pro videokamery. Ve stejném roce získala skupina také licenci na distribuci fotografických brašen National Geographic.

V roce 2006 přibyly do distribuční sítě Bogen Imaging dvě nové skupiny, jedna v Japonsku a druhá ve Velké Británii.

V roce 2010 změnila společnost Bogen Imaging svůj název na Manfrotto Distribution ve všech svých teritoriích, kterými v té době byla: Německo, Francie, Itálie, Velká Británie, Japonsko a USA. Ve stejném roce byly vytvořeny dvě nové společnosti Manfrotto Distribution se sídlem v Šanghaji a Hongkongu.

V roce 2011 společnost získala značku Lastolite, předního výrobce pozadí a zařízení pro zastavení světla pro fotografický a video průmysl. Společnost Lastolite se stala také distributorem papírových pozadí se značkou Colorama.

Od dnešního dne vpřed

V posledních letech nástup digitálních technologií zásadně změnil odvětví fotografie a videa a vytváří miliony nových fotografických nadšenců. Společnost Manfrotto tento trend předvídala a využívá svých vlastních zkušeností k propagaci nových řešení pro fotografy a videografy po celém světě.

V roce 2010 prošla značka Manfrotto evolucí a rozšířila se ze svého jádra mezi hobbysty a profesionály na novou populaci fotografických nadšenců "sociálních záznamníků" - spotřebitelů, kteří přistupují k zobrazování prostřednictvím chytrých telefonů a menších fotoaparátů a pro které jsou fotografie a videa klíčovou společenskou měnou pro sdílení v rostoucím virtuálním prostoru setkávání na sociálních sítích. S pomocí renomované reklamní agentury se značka posunula od svého jádra "Osvědčený profesionál" k inspirativnějšímu a exkluzivnějšímu příslibu "Představte si víc" - Manfrotto tak zahájilo svou cestu k tomu, aby se stalo Power Brandem.

V roce 2016 bylo v Nizozemsku založeno nové distribuční centrum Manfrotto, které ještě více posílilo přímou distribuci všech výrobků Manfrotto.

"Manfrotto Imagine More" vyjadřuje poslání sloužit tvůrčí komunitě v oblasti zobrazování k plnějšímu vyjádření a prozkoumání jejich představivosti bez ohledu na úroveň technických schopností. Toto poslání vede společnost k novým produktům, jako jsou zařízení s LED světly, příslušenství pro fotografování s iPhonem, nová řešení pro natáčení videa, nové brašny a řešení pro vybavení výbavy, které budou sloužit mnohem více nadšencům a profesionálům v oblasti zobrazování na celém světě - bez ohledu na úroveň jejich dovedností a vybavení a bez ohledu na to, kam je jejich mise v oblasti zpracování obrazu zavede.