Rodenstock Rodenstock

Rodenstock je německý výrobce špičkových fotografických filtrů.

Rodenstock GmbH je německý výrobce brýlových čoček a obrub se sídlem v Mnichově. Společnost byla založena v roce 1877, má přes 4300 zaměstnanců po celém světě a je zastoupena ve více jak 80 zemích světa. Výroba brýlových čoček Rodenstock probíhá ve 14 výrobních závodech ve 12 zemích. Mimo výrobu a vývoj brýlových čoček a brýlových obrub se Rodenstock zabývá výrobou extrémně kvalitních fotografických filtrů. Vzhledem k veškerých výzkumů, optimalizacím a inovacím, které Rodenstock každoročně a dlouhodobě provádí v oboru brýlí, nebyl problém dosáhnot uznání kvality ani v oboru fotografie.

Místem zrodu firmy Rodenstock se stal německý Würzburg. Josef Rodenstock pracoval jako cestující obchodník a v roce1877 se usadil ve Würzburgu. Počínaje rokem 1878 začal kromě čoček a obrub vyrábět a prodávat barometry, váhy a měřící přístroje. Josef Rodenstock věřil, že zrakové vady nejsou nemocí, ale mohou být upraveny za použití správné "brýlové pomůcky". V roce 1880 proto vyvinul své první brýlové čočky tzv. "diaphragm spectacle lenses", které se výborně prodávaly. Pokračoval v přihlašování dalších patentů včetně jednoho pro refrakční jednotku. Brýlové obruby Rodenstock nebyly jen levné, ale na rozdíl od již vyrobených brýlí, které byly běžné pro tehdejší dobu, byly osobně přizpůsobeny nositeli brýlí. Začátkem roku 1882 Rodenstock již exportuje do Rakouska, Švýcarska, Nizozemí, Dánska, Itálie a Ruska. Společnost se přestěhovala do Mnichova v roce 1883. Josef Rodenstock koupil současné prostory společnosti v Mnichově na řece Isar, která na počátku roku 1886 tekla ještě za hranicemi města. Stávající obytná budova byla přeměněna v rukodělnou provozovnu pro výrobu brýlových čoček, teleskopů, čoček do kamer a oftalmologických přístrojů. Čočky pro kamery a oftalmologické přístroje byly důležitou částí obchodu společnosti. Rodenstock financoval rozvoj společnosti ze zisků právě z této oblasti. Usedlost na okraji Regenu v Bavorském lese byla přeměněna a rozšířena pro výrobu brýlových čoček v roce 1898. V blízkosti Regenu následovaly další továrny, které byly později během deprese všechny zavřeny. Regen si udržel vedoucí roli ve výrobě a vývoji brýlových čoček a dnes funguje jako technologické a inženýrské centrum pro brýlové obruby.

Společnost Rodenstock se změnila z rukodělné továrny v moderní průmyslovou společnost. Portfolio v té době zahrnovalo minerální brýlové čočky, vrtané brýle, cvikry, monokly a obruby z niklu, zlata, rohu, ebonitu, galalitu a želvoviny. Bifokální brýlové čočky a čočky, které absorbovaly UV záření byly vyráběny již před první světovou válkou. S vypuknutím války v roce 1914 se zhroutil veškerý vývoz. Oddělení "Tele" však zaznamenalo rozmach výroby dalekohledů pro armádu. Na konci války v listopadu 1918 vše vypadalo černě, neboť zde nebyly žádné vládní zakázky. Nicméně Rodenstocku se podařilo oživit obchodní spojení se zahraničím. Ve dvacátých a třicátých letech Rodenstock vytvořil úspěšnou sérii čoček pro kamerový průmysl. Výroba vlastních kompletních kamer byla však opět ukončena díky tlaku ze strany konečných zákazníků. Deprese způsobila pokles prodejů o více než polovinu od roku 1930 do 1933. Tlak ze strany bank se zvýšil - bylo pouze možné zabránit převzetí ze strany konkurence a nacistického vojenského průmyslu. Od roku 1942 až do konce války byla prakticky celá výroba v držení zbrojního průmyslu. Portfolio zahrnovalo tanková mířidla a periskopová prisma pro tanky. Výroba všech typů brýlových čoček však byla klasifikována jako nezbytná a tak byla udržena po celou dobu trvání války. 40% mnichovského závodu bylo válkou zničeno.

Díky podpoře pracovní síly byl Rodenstock schopen znovu odstartovat výrobu brýlových obrub již čtyři týdny po skočení války. Rodenstock byl tehdy jedinou velkou firmou v americké zóně. Úspěch byl však pouze pozvolný po měnové reformě v červnu 1948. Rodenstock se soustředil především na výrobu brýlových obrub a představil první reklamní kampaň s prominentními hvězdami padesátých let. Rodenstock zažíval vlastní ekonomický zázrak. Ukazatel růstu v letech 1947 až 1953 byl vždy 10 a 50%. Rodenstock investoval více jak 20 milionů marek do rozšíření závodů v Mnichově a Regenu v letech 1948-1960. Sektoru brýlových čoček dominovaly bifokální čočky. V letech 1960/1961 byly čočky poprvé povrstveny magnesium floridem, který měl zabránit nežádoucím odrazům. V roce 1968 Rodenstock byl prvním evropským výrobcem, který na trh uvedl samozabarvovací čočky. První plastové brýlové čočky následovaly o 10 let později. Oproti minerálním čočkám byly lehčí a tenčí . V sedmdesátých letech dosáhl Rodenstock lepšího rozvoje než byl průmyslový průměr téměř ve všech divizích a především prodej brýlových čoček vykazoval dramatický nárůst.

V sedmdesátých letech Rodenstock se začal především orientovat na brýlové čočky. První multifokální brýlové čočky, které Rodenstock vyrobil se objevily na trhu už v roce 1981 a znamenaly okamžitý úspěch, neboť byly považovány za nepřekonatelnou novinku. Trh brýlových obrub se drasticky změnil v osmdesátých letech. Designové značky se šířily po celém světě a levné brýlové obruby z Asie zaplavily trh.

Prostřednictvím celé řady inovativních produktů (multifokální čočky, povrchové úpravy, samozabarvovací brýlové čočky), podíl na trhu firmy Rodenstock od poloviny devadesátých let neustále roste. Výroba byla z velké části přesunuta do cenově přístupnějších zemí jako je Thajsko nebo Česká republika, kde vyrostl největší a nejmodernější výrobní závod v Evropě. V Německu je výroba soustředěna především v Regenu a Frankfurtu nad Mohanem. Kolekce brýlových obrub byly zcela přepracovány podle kritérií pro moderní a nadčasový design a dnes zastávají korekční a sluneční obruby Rodenstock vedoucí postavení na trhu v Německu a jsou považovány za inovativní , lehké a funkční. Na konci devadesátých let, Rodenstock rozšířil své portfolio o oftalmologické přístroje pro vybavení dílen v očních optikách a ordinacích očních lékařů. Nová generace individuálních multifokálních čoček Impression byla uvedena na trh v roce 2000 a poprvé tak umožnila individuální přizpůsobení zákazníkovi a jeho vybrané obrubě (do výpočtu designu brýlové čočky se bere v úvahu tvar obličeje a vybraná obruba). Výsledkem bylo značné zdokonalení kvality vidění. Z mnoha novinek prezentovaných na mezinárodních veletrzích zdůrazňujeme rok 2007: světovou premiéru si odbyla individuální multifokální čočka Impression FreeSign®, ktreá mj. bere do úvahy požadavky a potřeby na vidění každého jednotlivce zvlášť, dostanete tak skutečně "ušitou čočku na míru" ve které získáte nejlepší možné zobrazení a pohodlí po celý den nošení Vašich brýlí.

 

Produkty výrobce

Košík: (0)

Váš košík je prázdný

Přihlásit se



Zaslat zapomenuté heslo

Pokud nemáte účet,
zaregistrujte se zde

Registrovat